§3.Баланы балабақшаға дайындау.

Көбінесе балалар балабақшаға дайындықсыз келеді. Олардың көпшілігі өз бетінше тамақтануға бейімделмеген болады. Ал балабақшаға бейімдеудің өзіндік шарттары болады.

Күн тәртібі: Баланың жаңа ортаға қалай бейімделуі үйдегі күн тәртібіне байланысты. Баланы туғаннан белгілі бір уақытта ұйықтатып, ұйықтар алдыңда ауа тазартып, әдемі ертегі оқып беріп қалыптастыру керек. Баланың дені сау болып өсуі үшін тамақтануды реттеу керек. Өйткені, баланың тамақтануы - оның өсіп келе жатқан ағзасының құрылыс материалы болып табылады. Ас мәзірі түрленуі тиіс. Бала тамақтанып отырғанда жан-жағына алаңдамай, сөйлемей отыруы тиіс. Балабақшаға дейін баланы емізуден шығару - бала үшін де, басқа үшін де өте маңызды.

Серуен әр күн тәртібіндегі ерекше шара. Табиғатпен таныса жүріп, бала байқампаз, сақ болуды үйренеді. Өзін қоршаған орта туралы алғашқы ұғымдары қалыптасады. Сәбимен сөйлесіп жүру керек: жануарлар мен өсімдіктер туралы, машиналар мен адамдар туралы, ауа-райы құбылыстары туралы. Балаңыз балабақша ішіндегі күн тәртібіне көндіге алмай қиналмасын десеңіз, бірнеше күн бұрын үйдегі іс-әрекетін балабақша тәртібіне жақындатып, баланы үйретіп қоюға болады. Бірден басқаша құрылған күн тәртібін қабылдай алмайтын бала балабақшадан безініп тұрады.

Назар аударыңыз:

Өз бетінше іс-әрекет ете алу мүмкіндігіне байланысты әр бала бейімделу кезінде қандай көңіл-күйде өтетініне назар аударыңыз.

Балабақшаға келер алдында бала бойында қалыптасуы тиіс:

  1. өз бетінше тамақ жеу;

  2. түбекке отыру;

  3. киіне алу;

  4. барлық мәдени-гигиеналық қабілеттерге оң көзқарасты болуы.

Отбасы жағдайында керекті гигиеналық қабілеттерге үйреніп қалыптастырылса, бала да жаңа ортаға тез бейімделеді. Ол үшін ата-ана таңғы және кешкі жуынуды, киім кию ретін, дастархан басында өзін қалай ұстауды үйретуі тиіс. Оның ішінде түбекке сұрану, әжетханадан кейін қолды сабынмен жуу, астан кейін сүрткіштерді пайдалануды үйрету бәрінен де маңызды.

Балалардың балабақшаға баруға ең қолайлы кезеңі жаз бен көктем боп есептеледі. Ал жаңбырлы қоңыр күзге мұндай шаруаны қалдырмаған дұрыс. Қай балабақшаға баратыны анықталған соң ол жерге барып тәрбиешілермен, басқа да қызметкерлермен, меңгерушімен танысуға құқылысыз. Тәрбиешілермен сөйлесіп, көкейіңіздегі барлық сұрақтарға жауап ала аласыз. Соның ішінде жаңадан келетін балаға қандай заттар керек, қанша уақытқа, қашан әкелетініңізді білесіз. Бейімделу кезеңі жеңіл, ауыр, өте ауыр деген үш түрлі болады. Сәйкесінше ол 2-3 ай көлемінде өтуі мүмкін. Кей балада ерекше жағдайда 4-5 айға созылуы мүмкін. Осындай кезде бақша қызметкерлері мен отбасы мүшелері арасында тығыз байланыс орнауы тиіс. Балаға балабақшаның күн тәртібінің қандай болатыны туралы айту керек. Өзге ортаға кіру үшін, басқа балалармен атын сұрап танысуды үйрету керек. Баланың көзінше балабақшаны, балабақша қызметкерлерін, күн тәртібін мақтап, әңгімелеп, қызығушылығын тудыру қажет. Ал, баланың үйдегі тәртібін реттеу үшін, «бақшаға апарып тастаймын», - деп қорқытуға болмайды. Керісінше, оны бұрынғыдан сирек көретіндіктен, жиірек құшағыңызға қысып, пікір алмасыңыз. Сөйтіп балабақшаны өзінің екінші үйі деп ұғынуына мүмкіндік жасау керек.

Осындай қарапайым ереже, шарттарды сақтасаңыз өз балаңызды балабақшаға бере тұрып, ешқандай уайымдамауыңызға болады.